Annons
Annons



Annons

Min träning – så går det


Och hur går det med min träning då? undrar ni kanske… Jo, tack, bara fint! Jag är inte i Perrelli-form än som sagt. Men börjar sakta men säkert bygga upp styrka i kroppen inifrån och ut. Tyvärr så halkade jag i fredags då jag envisades med att stressa i högklackat nedför trapporna hemma och vred till mitt redan skadade knä…Aj! Det var svullet hela lördagen och jag har haltat i helgen. Men det var bara på’t igen sen i söndags och igår. Min peppande personlige tränare Omid som jag egentligen skulle kört pass med varje dag denna vecka har dock fått förhinder tyvärr så jag får köra på egen hand några dagar. Det funkar fint det med, men BÄST resultat får jag såklart då någon står bredvid och pushar…det ska jag inte sticka under stolen med. Och jag kan härmed leverera ytterligare en klokhet från PT:n, som svar då jag frågade vilken konditionsträning/träning som egentligen är bäst: ”Man brukar säga att den träning som faktiskt blir av är den bästa. Om du har lättare för att komma iväg och dansa – bra! Om du hellre är ute och springer – bra! Om du istället gillar att simma – bra! Om du älskar spinning – bra! Bara du kommer iväg”. Så nu vet ni vilken träning som är bäst. 😉

Workout 1

Jag tränar med ett kraftigt gummiband då jag gör benböj för att knäna inte ska sticka iväg åt olika håll och fladdra.

Pilates

Pilatesbollen är numera min bästa träningskompis på gymet!

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM CHARLOTTA

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC. Parallellt med tidningsskapandet har hon varit programledare för ett eget program på TV3, skrivit två böcker och skaffat tre barn. Charlottas blogg bjuder på humor, självdistans och självklart en massa mode.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar