Annons
Annons



Annons

Saker vi har pratat om på redaktionen idag


Som vanligt är det inte flickan på bilden som har skrivit brevet…

”Varför är det bara jag som får pressutskicken med glidmedel och konstiga prylar från RFSU? Vill de säga något eller?”

”Notan för den här plåtningen är högre än alla andra sidor i detta nummer sammantaget. Faboulous!”

”Tack för kartongen med nya Läkerol-smakerna! De är sötade med xylitol, som har viss laxerande effekt. Just sayin’…”

”Journalisten som ska lämna reportaget ligger på sjukhus i Dengue-feber, supermodellen som tackade ja till omslagsplåtningen har nu tackat nej i sista stund, frilansaren XXXX skickar lågupplösta bilder gång på gång trots att jag påmint om högupplösta och catwalkbild-sajten ligger just nu nere, där jag har sparat typ 250 bilder. Och balla bloggaren som lovade återkomma med material vägrar svara på mail och har gått under jorden. Det går bra nu. Dessutom har alla nya typsnitt bara gått upp i rök från hårddisken.”

AD: ”Han vill inte ha med infon om att de där skorna från japanska designern kostar 32 000 kronor, han tycker det är pinsamt mycket och kan kännas vulgärt.”

Redaktör: ”Äsch, vulgärt är det nya subtila. Klart att den infon ska vara med!”

AD: ”Det här jeansjobbet på listan, vad hände med det?”

Redaktör: ”Vi vår steka det. Jag hade tydligen glömt att lägga ut jobbet på frilans. Jag lägger in nåt annat där istället.”

AD: ”Men vi har ju skrivit i temanummer-listan till alla annonsörer att numret ska innehålla just jeans?” 

Redaktör: ”Då får jag väl lägga in något annat som innehåller jeans då!”

Redaktör: ”Jag vill ha den här bilden till frontrow-jobbet, den är ljusast och har finast färger.”

AD: ”Men man känner ju inte igen personerna på bilden? Var är Anna Wintour, liksom? Hon är väl ändå mäktigast på frontrow?”

Redaktör: ”Skit i Wintour. Bildens komposition och färgsättning är viktigast. Det borde väl ändå du uppskatta, som är AD?”

AD: ”Och du som är redaktör borde fatta att i det här sammanhanget är det inte bara det estetiska som är relevant, utan även personerna på bilden. Vi får leta vidare efter en bild där Anna Wintour är med!”

Redaktör: ”Okej då. Jag ger mig.”

 

 

TAGGAR
OM CHARLOTTA

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC. Parallellt med tidningsskapandet har hon varit programledare för ett eget program på TV3, skrivit två böcker och skaffat tre barn. Charlottas blogg bjuder på humor, självdistans och självklart en massa mode.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar