Annons
Annons



Annons

Butt why, Kim Kardashian?


Kim kardashian paper magazine naked

Kim Kardashians rumpa sägs ”knäcka internet”. Det trodde jag redan att den hade gjort? Men man syftar förstås på hennes senaste plåtning för Paper Magazine där hon inte bara visar lite hud utan glatt visar hela sin inoljade och nakna kropp. Inuti får man se henne vända andra sidan mot kameran och där presenteras det välrakade skötet, brösten och alla andra millimetrar av hennes fantastiska timglasfigur. Artikeln online med dessa nakenbilder har i skrivande stund 2485 kommentarer. De flesta inte så lite nedsättande, som denna: ”Trashy. Guess that’s why she is standing in a black garbage bag”. Och den kommentaren i sig har (i skrivande stund) fått 1394 likes.

Jag är inte helt förhäxad av fenomenet Kim eller hela hennes knasiga, lätt dysfunktionella familj. Men jag kan förstå fenomenet. Och hon är ju själva ärketypen för dagens sanning att man kan bli känd för exakt ingenting. Och detta ingenting stärks förstås av ett sexband som ”råkar hamna på drift”, eller ett ovanligt vackert yttre.

Det var många i min bransch som fnös föraktfullt då Vogue presenterade Kimye på omslaget till det prestigefyllda magasinet. ”Där förlorade jag all respekt för Anna Wintour!” fräste en kollega. Och Sarah Michelle Gellar muttrade om att hon skulle säga upp sin prenumeration. Men herregud – exakt DÄR markerade ju Anna Wintour hur samtidssmart hon är. Det finns väl inga som säljer lika många lösnummer som de där två, tillsammans? Kim äger fler Balenciaga-couture-pieces än Mary-Kate Olsen eller annan modell slash actress-anyone som de ALLTID har på omslagen annars. Men är Kim inte tillräckligt fin för att få representeras i ett så fint magasin? Visst är hon det! Och hoppsan, omslaget sålde visst 500000 lösnummer eller något sådant.

Med det sagt måste jag ändå ställa mig frågan varför Kim väljer att göra en sån här rakt igenom pekoral-objektifierad plåtning? Pengar har hon redan, uppmärksamhet likaså. Varför vill man visa sin rakade fiffi – för hela världen? När man vet att ens barn i rätt tidig ålder kommer att få nosa upp detta (eller få det berättat för sig i skolan)?

Butt why, Kim?

TAGGAR
OM CHARLOTTA

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC. Parallellt med tidningsskapandet har hon varit programledare för ett eget program på TV3, skrivit två böcker och skaffat tre barn. Charlottas blogg bjuder på humor, självdistans och självklart en massa mode.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar